wtorek, 13 listopada 2012

Jak uszyć ptaszka

Potrzebujemy kawałek ok. 30 cm x 30 cm wzorzystej bawełny i wypełniacz, który włożymy do środka. Rysujemy na papierze kształt, jaki ma mieć nasz ptaszek - warto ten kształt uprościć, czyli stosować łagodne łuki, linie proste i zaokrąglony dziób i ogon. Osobno rysujemy skrzydła, raczej schematyczne w kształcie łezki.

Oto mój rysunek (odwzorowany z książki Cath Kidston "Sew"):


Wycinamy prawą i lewą stronę (dwa boki ptaszka), osobno rysujemy skrzydła, wycinamy 2x dwie strony skrzydła (ja skrzydełka też delikatnie wypełniłam).

Zostawiamy otwór na wypełnianie formy ptaszka

Następnie zszywamy razem z tasiemką, na której można będzie go powiesić.
Na końcu doszywamy skrzydła - to była najtrudniejsza część pracy,
bo ptaszek już całkiem gruby i maszyna odmawiała posłuszeństwa.
Radziłam sobie szyciem ręcznym.

Gotowy ptaszek wygląda na całkiem zadowolonego :)
Na koniec montujemy oczy - warto zadbać, żeby były na jednej linii, ja o tym zapomniałam...

Dlatego przedstawiam ptaszka tylko z profilu :)

Na leżąco nieco mniej wygodnie

Na nieco wyrafinowanym tle, niestety za dużo tu kolorystycznej rywalizacji

W towarzystwie śnieżynek - bardzo sympatycznie


Pozdrawiam sympatycznie :)


Niech będzie jeszcze "P.S.", czyli robocze rysunki, z których udało mi się wyłuskać skrzydła. Widoczne na rysunkach najmniejsze ptaszki dobrze nadają się do naszycia na materiał, np. na obrus, jako aplikacja (do wypychania są dla mnie za małe).



 Skrzydła - dwie pary
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz